Heb je een schadegeval?
We helpen je graag verder.
Heb je een schadegeval dan helpen we je graag verder bij ons op kantoor of via telefoon of chat. Nog makkelijker is het om een schadegeval aan te geven via KBC Mobile en KBC Touch.
Onderaan de pagina vind je allerlei verschillende documenten die van toepassing kunnen zijn voor jouw situatie!
Invullen Europees aanrijdingsformulier (EAF)
Dankzij de gerichte vragen op het Europees aanrijdingsformulier kunnen verzekeraars snel uitmaken wie waarvoor verantwoordelijk is.
Deel 1: de voorkant, die door beide partijen moet worden ingevuld op het moment van het ongeval.
Deel 2: de achterkant, die u moet invullen voor u het formulier aan uw verzekeraar afgeeft.
In het eerste deel zijn er twee aparte gedeeltes (A en B, één voor elke chauffeur), een centrale kolom waar kruisjes moeten gezet worden en tot slot een vakje waarin een schets kan gemaakt worden van het ongeval.
Welke informatie moet je voorzien?
Om je zo goed mogelijk verder te helpen, hebben we het volgende van je nodig:
- De datum waarop je schade leed of de datum van je ongeval
- Een korte omschrijving van de schade: waterschade, glasbreuk, schade door brand, ...
- Gegevens van de eventuele tegenpartij (naam van klant + verzekeringsmaatschappij en eventueel polisnummer)
- Foto’s en eventueel andere bewijsstukken die de schade aantonen
Eventuele (gedetailleerde) offertes voor de herstelling van de schade.
Als er geen tegenpartij betrokken is bij de schade, weet dat je ook op ons eigen herstelnetwerk kan terugvallen!
- Je rekeningnummer voor eventuele terugbetaling
- Of je btw-plichtig bent of niet (je kan dit eventueel navragen bij je boekhouder)
Bezorg ons alle informatie via ons e-mailadres: fonteyne@verz.kbc.be of bel ons kantoor op het nummer 011 52 24 53.
Kan ook via KBC Mobile/KBC Touch of contacteer het KBC-callcenter (016 24 24 24) en wij doen de rest!
Bij een verkeersongeval
Bezorg ons zo snel mogelijk:
- Het ingevuld Europees aanrijdingsformulier.
- Nummer van het eventuele proces-verbaal.
- Kopie van jouw verklaring aan de politie.
In geval van blessures?
- Raadpleeg een arts.
- Bewaar de medische attesten en maak een kopie van alle dokters- en apothekersrekeningen samen met een overzicht van alle kosten.
- Vond het ongeval plaats op weg van of naar het werk? Verwittig je werkgever.
Word je gedagvaard voor de politierechtbank? Bezorg ons dan:
- Een kopie van de dagvaarding.
- Naam en adres van je advocaat.
- Kopie van de vaststelling van overtreding (die ontvang je per post na de overtreding).
Bij een hospitalisatie
Vanaf 3 maanden voor de opnamedatum kan je aangifte doen. Je kan dat eenvoudig aangeven in KBC Mobile of Touch of je kan bellen naar het callcenter op het nummer 016 24 24 24 (werkdagen van 8u-12u en van 13u-17u).
Hou alvast volgende informatie bij de hand:
- Naam van de persoon in het gezin dat wordt opgenomen en Assurcard-nummer (enkel bij aangifte via callcenter).
- Aandoening of reden van de opname.
- Naam van het ziekenhuis.
- Opnamedatum.
- Rekeningnummer waarop de kosten moeten worden teruggestort.
De meeste opnames kan je aangeven in KBC Mobile of Touch zoals voor een bevalling, ongeval, ingreep of behandeling van ziekte. In slechts enkele gevallen kan je niet anders dan bellen zoals bij een hospitalisatie in het buitenland, een thuisbevalling of als je hospitalisatieverzekering niet zichtbaar is in de app.
Bij brand of schade aan je woning
Aangifte doen met KBC Mobile en KBC Touch of telefonisch
- Geef je schadegeval aan met KBC Mobile of Touch
- Je kunt telefonisch contact met ons opnemen op het nummer 011 52 24 53
Om je zo goed mogelijk verder te kunnen helpen, hebben we de volgende informatie nodig:
- De datum waarop de schade zich voordeed
- Een korte omschrijving van de schade (waterschade, glasbreuk, schade door brand etc.)
- Foto's en eventueel andere bewijsstukken die de schade aantonen
Bezorg ons die informatie via onze e-mailadres: fonteyne@verz.kbc.be en wij doen de rest! Kan ook via KBC Mobile/KBC Touch.